Tuesday 9 June 2009

i want to get this winter full of polka dot

christian lacroix spring 09
balenciaga fall09





zac posen fall 09
: style.com

i found polka dot appeared in several designers a/w collections, but haven't seen trend websites mentioned about this..

actually christian larcroix already used polka dot in his s/s collection(see first pic)
but here i want to talk about polka dot tight, legging or ankle sock for this coming trend..

polka dot is often linked to cute, girly style..
i never thought to wear balenciaga with polka dot tight
well.. voila!!! balenciaga did it this season..
i quite like it a lot actually..
compare with other designers with plain tight.. polka dot does create a fresh and better look..

I also post zac posen's diamond legging here as i think it can also fit into the topic here
since last a/w, chanel's 2-side tight cause a big trend, i think this winter will be full of polka dot..

---
這一季09秋冬,我發現很多polka dot出現在幾個設計師的collection裡
像emanual ungaro, marc jacob....
但是,這點並沒有被特別提起

這篇本來是想要整理一下幾個有include polka dot在collection的設計師
但是....但是...沒想到當初看的時候,只有心裡想這會是個要注意的地方
卻沒有把照片存下來!!
要我再重新去看幾十個設計師,每個最少35件collection,總共幾百件的衣服
真的吃不消~

反正..我這邊重點想要提出的是polka dot tights, legging and ankle socks...
所以...我就不整理設計師的衣服了

其實最先開始用polka dot的是christian larcroix
(當然comm des garconne經典的polka dot設計我就不包含在這)
christian larcroix在spring collection就已經大量用polka dot在他的collection裡
(寫到這,其實我真的很喜歡他的collection,想到他的house file bankrupt,我真的很難過)

anyway...
然後秋冬,balenciaga整個collection都穿這種點點絲襪,我覺得非常可愛
搭配他們前衛的風格,可以說是跟印象中是日本可愛風的polka dot完全連結不上的
但是 整個collection看起來卻是非常協調
甚至覺得比起素面的絲襪,有型很多
(其實這次很多秀在絲襪上也有很多巧思,像louis vuitton就有穿五分膝的全黑legging下半部配上整個印上lv logo的絲襪... )

然後看到zac posen的collection他有非常多顏色的這種鑲水鑽的legging(或絲襪),我覺得也可以呈現出我想說的點點主題,而且也很好看...

所以摟...我預測這個秋冬,應該會有很多點點點點點...

No comments:

Post a Comment